9 november 2012

Projektet

För några år sedan hade jag och några kompisar ett rederi tillsammans, SLIM LINE. Vi köpte en rätt sliten plastsnipa på 23 fot från 70-talet. Vi rustade upp den och efter några år sålde vi den.
Men nu kliar det i fingrarna att istället få börja på ett nytt projekt som min pappa har införskaffat och jag frivilligt erbjuder arbetskraft till. Det handlar om en Gölbysnipa, byggd i Gölby här på Åland någon gång på 70-talet. Det finns mycket att göra, många idéer och uppfinningar att förverkliga för att sedan få avnjuta otaliga timmar på havet.

Gölbysnipa Esmeralda på trailer
Aktersoffan i Gölbysnipan Esmeralda
Interiör från snipan Esmeralda
Snipan Esmeraldas Ruff med textilier
Gölby snipa interiör ruff
Marindiesel Kubota Nannidiesel 4.150 HE i snipa Esmeralda


2 kommentarer:

  1. Du får lägga upp en enkät på vilket underprojekt som ni ska börja med. Så får vi ett riktigt crowdsourcat projekt. Själv skulle jag rösta på neonljus under vattenlinjen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det säger du! Visst finns neonljus på listan, dock ganska långt ner.. och kanske mest på min lista och inte min fars ;)

      Radera