9 april 2014

Test av motorn

Vi provkörde motorn igen för att se att allt fungerade som det skulle med laddning osv. Den startar fantastiskt snällt och är förvånansvärt tyst i aktern vid avgasröret! Något som vi har funderat på är när de bytte motorn, allt vi vet är att motorns årsmodell är 1988, men inte när den är installerad..

Vattenslangen passade perfekt rakt ner i kylvattenintaget


7 april 2014

Kabeldragning

Eftersom det är mycket nya kablar som ska dras så gäller det ju att hitta de bästa ställena att få fram dom på också. Och att inte tala om, att veta vad det finns på andra sidan när man tar fram hålsågen!
Det kommer att bli en ny "el-central" under soffan på styrbords sida vid pentryt med kombinerad laddare/inverter och landström med mera.


Bakom kylen hittade vi en skiva som den stod på, under den skulle ett kabelrör från andra sidan skottet komma.


Här kommer även vattenslangarna från vattentanken som är i aktern.
Förarstolen var ordentligt fastskruvad i både durk och skott
Här under finns luftslangar till maskinrummet, avgasslangen, dieselvärmaren och batterierna
Här under ska ett kabelrör hitta fram då

Skottet är helt friskt i trät och gott om plast runt om!
Bakom takskivan ovanför pentryt finns det gott om utrymme
Här under hittar man även motorn till ena torkaren
Här går det lite kablar över till stereon. 

I dessa två hål ska vi fälla in två led spotlights och en ovanför pentryt för att få ordentlig belysning i ruffen.